Monday, September 6th 2010, 6:45pm UTC+1

You are not logged in.

• Login
  • Register

21

Thursday, October 1st 2009, 11:45am

jullie klagen dan wel over de slaapstand maar mensen als xanfenix en serpentine doen het ook.
Ik klaag toch niet specifiek over een speler? Dat heb ik nu al meerdere malen gezegd. Mij boeit het niet wie het doet, gat ermij om dat ik die modus totaal niet nodig vind.
  • Go to the top of the page

yannis

Tempelier

Occupation: Kingsage

22

Thursday, October 1st 2009, 3:34pm

Net allemaal kleine kinderen hier die met de vinger wijzen..

Blijf even on topic aub, ik vind het namelijk ook een slechte toevoeging.
Lataah!

23

Thursday, October 1st 2009, 4:31pm

jullie klagen dan wel over de slaapstand maar mensen als xanfenix en serpentine doen het ook.
Ik klaag toch niet specifiek over een speler? Dat heb ik nu al meerdere malen gezegd. Mij boeit het niet wie het doet, gat ermij om dat ik die modus totaal niet nodig vind.
ja, maar je begint er wel over naar aanleiding vd actie van oud :huh: , persoonlijk vind ik de slaapmodus ook onhandig ik heb liever gratis vv :D .
I'm comming, slowly and deadly so flee while you still can.

OUD 4 life :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Karola

Landjonker

24

Tuesday, October 6th 2009, 4:01pm

Dit is toch allemaal gezeur in de marge.

Als je verwacht dat spelers dat als taktiek gaan gebruiken is het toch heel simpel om af en toe een heel langlopende Dummy-Aanval erop af te sturen zodat ze daar geen mogelijkheid toe hebben.

1 ram en wat jonkers kunnen makkelijk een paar dagen onderweg zijn, op zo'n manier kun je dat toch appeltje eitje tegengaan???

Zou bijna Louis van Gaal gaan quoten ;)

25

Wednesday, October 7th 2009, 10:40am

ja, maar je begint er wel over naar aanleiding vd actie van oud :huh: , persoonlijk vind ik de slaapmodus ook onhandig ik heb liever gratis vv :D .
Is toch meer dan logisch als jullie allemaal in slaapmodus zaten? Ik moet namelijk een voorbeeld hebben, vandaar. Dat ik niets weet van jullie actie is jullie probleem.

26

Wednesday, October 7th 2009, 10:42am

Dit is toch allemaal gezeur in de marge.

Als je verwacht dat spelers dat als taktiek gaan gebruiken is het toch heel simpel om af en toe een heel langlopende Dummy-Aanval erop af te sturen zodat ze daar geen mogelijkheid toe hebben.

1 ram en wat jonkers kunnen makkelijk een paar dagen onderweg zijn, op zo'n manier kun je dat toch appeltje eitje tegengaan???

Zou bijna Louis van Gaal gaan quoten ;)
Het is geen gezeur in de marge, het is gezeur van bepaalde mensen hier die denken dat ik specifiek op 'OUD' zeur. Dat is niet waar.
Ik heb het hier over de slaapmodus die gewoon niet ge-abused hoort te worden. Dat ik dan lange aanvallen kan versturen om dat te voorkomen weet ik ook wel. Maar dat doet niets af van het feit dat het simpelweg nog steeds vast staat dat de slaapmodus gebruikt kan worden waar het niet voor gebruikt hoort te worden (abuse dus). En dit wil ik aankaarten.

enedia

Landjonker

27

Wednesday, October 7th 2009, 12:25pm

Ik vind de slaapmodus een geweldige aanvulling. Mijn enige bemerking is dat 90 dagen wel heel veel is. Ik kan mij niet inbeelden dat de gemiddelde gebruiker 3 maanden vakantie neemt.
Ikzelf gebruik het om mij veilig te stellen als ik meer dan 3 dagen niet kan inloggen. Gebruik met mate, want je hele ontwikkeling en productie valt gewoon stil.

28

Wednesday, October 7th 2009, 12:46pm

dus de slaapmodus moet ofwel minder lang duren of hij moet verdwijnen.
I'm comming, slowly and deadly so flee while you still can.

OUD 4 life :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

flipmans1

Landjonker

29

Thursday, October 8th 2009, 7:55pm

of er moet iets komen dat ervoor zorgt dat je na een aanval een uur of twee uur nog steeds niet in slaapmodus kan gaan zodat je als je aangevallen wordt het in ieder geval niet kan gebruiken als vluchtmiddel zoals grey dus al zei:

Is het misschien niet een idee voor KingsAge om een speler pas bijvoorbeeld na een bepaalde tijd na zijn laatste aanval op hem (of wat dan ook qua troepenbewegingen) in slaapmodus te laten gaan? Dit voorkomt in ieder geval de mogelijkheid om 'verslagen' spelers (want dat zijn die 5 waar ik het over heb) om in slaapmodus te duiken.

30

Monday, July 19th 2010, 5:32pm

Ik wil even melden dat je na de UPDATE wel in slaapmodus kan wanneer je aangevallen word. Dit is bij ons al een paar keer gebeurd!

Dan vallen we iemand aan en dan sturen we expres nog spionnen zodat die persoon niet in slaapmodus kan maar dat blijkt dus geen zin meer te hebben.

Ik vind zelf dat dit aangepast moet worden naar de oude regels van de slaapmodus, nu krijg je dat de mensen gaan schuilen in de slaapmodus en dat lijkt me niet helemaal de bedoeling ervan!

Graag wil ik ook dat daar zo snel mogelijk naar gekeken word en anders moeten die regels verscherpt worden net zoals met de Vakantie Vervanging dat als je er in geweest ben dat je dan een week niet meer mag ofzo!

Duck Dodgers

from the 24 1/2 Century

31

Monday, July 19th 2010, 9:33pm

Lijkt mij niet meer dan prima :)
Nu is de slaapmodus bijna als de v-mode in ogame en dat is imo de beste in zijn soort.

Nu snap ik het probleem vanuit de aanvaller wel. Je kunt niet zien wat je aanvalt en komt mogelijk voor verrassingen te staan. (Ga er vanuit de lopende aanvallen gewoon doorgaan op het moment dat degeen die je aanvalt in de slaapmodus duikt)

Maar ik vind de slaapmodus bij uitstek een optie die je vanuit het oogpunt van de verdediger moet bekijken.
Even een extreem voorbeeld: Je krijgt ineens het overlijden van een dierbare voor je kiezen, logischerwijs heb je dan niet zo'n zin om je met KA bezig te houden en je wilt je acc daarom in slaapmodus zetten. Maar omdat een alliantie waar je oorlog mee hebt aan de lopende band troepen op je af stuurt is dit niet mogelijk. Wat dan?
En daarom is het goed dat je tijdens aanvallen gewoon in v-mode kunt.

Natuurlijk zijn er zat mensen die er misbruik van maken om dingen te ontwijken, maar daar is de slaapmode in essentie niet voor en wel voor situaties als die ik hierboven in het voorbeeld heb gebruikt. En dáár moet je rekening mee houden en niet met de mensen die er misbruik van maken. Slaapmodus heeft immers ook zijn nadelen. Je kunt niet groeien in die periode en je vijanden wel, dus je komt er relatief gezien zwakker uit dan dat je er in ging.
:dash: :dash:
Bezoek ook eens de Art Sectie en vote voor de SotW en de Battles.

Oei

Boogschutter

32

Monday, July 19th 2010, 11:49pm

En in slaapmodus kan de ander niet groeien en jij wel dus als ie er weer uit komt dan pak je m des te harder, of maak ik nou een denkfout=
Anything better then being a smoker
a clown, a grump, an a-hole or a joker

Duck Dodgers

from the 24 1/2 Century

33

Tuesday, July 20th 2010, 10:07am

Nee, dat klopt wat je zegt Oei :)
Een ander zijn productie helemaal stil en gaat terug naar het minimum (wat je krijgt als je geen mijnen zou bouwen)

Toelie

Landjonker

34

Saturday, July 31st 2010, 2:05pm

Natuurlijk zijn er zat mensen die er misbruik van maken om dingen te ontwijken, maar daar is de slaapmode in essentie niet voor en wel voor situaties als die ik hierboven in het voorbeeld heb gebruikt. En dáár moet je rekening mee houden en niet met de mensen die er misbruik van maken. Slaapmodus heeft immers ook zijn nadelen. Je kunt niet groeien in die periode en je vijanden wel, dus je komt er relatief gezien zwakker uit dan dat je er in ging.
In feite is het niet eerlijk tegenover de mensen die voor dit spel betalen.
Het kapot lopen van graven + troepen vind ik een groter nadeel dan 2 dagen in slaapmodus zitten.

Je voorbeeld van een sterfgeval vindt ik wel terecht, maar ik zie het niet als voornaamste doel om de regel aan te passen. Mijn vraag is, waarom is deze regel dan wel aangepast?

Duck Dodgers

from the 24 1/2 Century

35

Sunday, August 1st 2010, 10:37am

Geen idee wat daar de exacte reden van is geweest, dat weten ze alleen bij GF. Wij weten ook alleen maar dát het is aangepast. En ik vind het iig en goede verbetering. Al denk ik wél dat dergelijke beschreven situaties de reden zijn voor de verandering, want dat is immers ook waar het voor bedoelt is: Het account beschermen wanneer de eigenaar er niet bij kan.

Oei

Boogschutter

36

Sunday, August 1st 2010, 11:07pm

Doel is goed, uitwerking is goed, de verandering is zeer goed want er was een workaround.
Sterker nog, als iemand om welke reden anders dan vluchten dan ook zn acount in vak mode wilde zetten (weet ik veel week de jungle in) en anderen vielen 1 stad aan dan zou die bij terugkomst dus alles kwijt kunnen zijn.
En dan miepen dat het niet eerlijk is dat mensen een graaf doodlopen? Vak mode is toch enkel voor premium, dus alles opgebouwd heeft meer gekost dan die graaf.

Regels zijn er en alles wat binnen die regels gebeurd is niet valsspelen, simpel.
Komaan fair, gros van overnamen is iemand die veel minder sterk staat dan jij, is dat wel fair dan? Dus ja want dat mag volgens de regels, zo simpel is het.

Bovendien als iemand vlucht dan pak je m sowieso wel, geek karakter en ballen EN geen groei, ook dit is eenvoudig...

37

Tuesday, August 3rd 2010, 8:23am

Doel is goed, uitwerking is goed, de verandering is zeer goed want er was een workaround.
Sterker nog, als iemand om welke reden anders dan vluchten dan ook zn acount in vak mode wilde zetten (weet ik veel week de jungle in) en anderen vielen 1 stad aan dan zou die bij terugkomst dus alles kwijt kunnen zijn.
En dan miepen dat het niet eerlijk is dat mensen een graaf doodlopen? Vak mode is toch enkel voor premium, dus alles opgebouwd heeft meer gekost dan die graaf.

Regels zijn er en alles wat binnen die regels gebeurd is niet valsspelen, simpel.
Komaan fair, gros van overnamen is iemand die veel minder sterk staat dan jij, is dat wel fair dan? Dus ja want dat mag volgens de regels, zo simpel is het.

Bovendien als iemand vlucht dan pak je m sowieso wel, geek karakter en ballen EN geen groei, ook dit is eenvoudig...

Jij haalt nu wel 2 sterk verschillende dingen door elkaar, vakantie modus en slaapstand. Met slaapstand, kan je geheel niet aangevallen worden. Met vakantie modus wel, maar bij vakantie modus wordt jouw account beheert door een andere speler en kan je account juist in dorpen aantal groeien. Nu is het je eigen keuze om je account tijdens jouw afwezigheid door een goede of minder goede speler te laten beheren. Bij een behering van je account door een goede speler, zal je account dus met alle waarschijnlijkheid toenemen in dorpen en puntenaantal en is er een minieme kans dat je account zal worden gereduceerd in het aantal nederzettingen en punten. Met een minder goede speler loop je inderdaad de kans dat je meer punten/nederzettingen zal verliezen dan je zal veroveren.

Wat nu met deze nieuwe verandering omtrent de slaapstand is gekomen, is dat terwijl spelers worden aangevallen ze in slaapstand kunnen gaan. Dit houd dus in dat als je vanuit meerdere nederzettingen aanvalt, bijvoorbeeld (in een extreem voorbeeld) je graven 40 uur reizen moeten en je aanvalslegers op 10 uur afstand staan, de speler in slaapstand kan gaan terwijl je graven onderweg zijn en de aanvalslegers niet meer kunnen worden verstuurd omdat de speler die je aanvalt in slaapstand is gegaan. Minder leuk is dat als jij het omgekeerde hebt, je aanvalslegers veraf en je graven dichtbij, dat hij kan organiseren dat zijn alliantie ondersteuning stuurt en vervolgens in slaapstand gaat. Dit betekend dus dat hij 2 dagen in slaapstand gaat en vervolgens de aanval ruimschoots overleefd en dat jij 3 weken lang bezig kan zijn om je aanvalslegers op te bouwen. Als de speler niet in slaapstand was gegaan, had je nog meer aanvalslegers kunnen sturen en vervolgens nog de graven die dichtbij stonden, echter was dit niet mogelijk doordat de speler al in slaapstand was gegaan. Dit lijkt extreem, maar het wordt echt al gedaan!

Echter op zich is de nieuwe verandering wel goed voor de mensen zonder premium, die niet de slaapmodus op deze manier gebruiken. In het verleden was het zo dat je niet in slaapmodus kon gaan, zolang er aanvallen op je afkwamen. Hierdoor waren er spelers die juist expres aanvallen verstuurden om te zorgen dat spelers niet in slaapstand konden gaan. Dit zorgde er dus voor dat spelers die op vakantie wilden gaan, niet hun account veilig konden stellen, doordat ze niet in slaapstand konden. Met deze nieuwe verandering kan dit dus wel. Dus is het een zeer goede verandering voor de spelers die geen premium account hebben, om hun account voor hun vakantie veilig te stellen.

Oei

Boogschutter

38

Tuesday, August 3rd 2010, 3:15pm

Ja dat kan.
idd mixup in terminologie.
Feit is dat als iemand echt in slaapmode wil en of moet dit voorheen voorkomen kon worden en dat is niet fair, nu kan dat niet meer dus het is eerlijker geworden mensen moet de mogelijkheid hebben want IRL gaat gewoon voor.

39

Tuesday, August 3rd 2010, 3:28pm

Ik weet niet of dit al bekend is, maar het GF team heeft geantwoord op het misbruik van slaapmodus. De duur gaat terug naar 90 dagen en je moet 48 uur van tevoren slaapmodus activeren. Dat betekend dat als je het instelt, je pas na 48 uur daadwerkelijk in slaapmodus gaat.